משכנתא הפוכה

 משכנתא הפוכה

בעלי דירות רבים בישראל שהגיעו לגיל הזהב זכו בתקופת צעירותם לחיות בכלכלה יציבה בהרבה ונהנו מתנאי משכנתא ורווחה טובים בהרבה ולכן מעל 80% מאוכלוסיית המבוגרים בישראל מחזיקה בדירה בבעלות מלאה. עם זאת, רק לרבע מהאוכלוסייה בישראל מעל גיל 65 יש קרן פנסיה. מצב זה גורם לכך שמבוגרים רבים מחזיקים בנכסים יקרי ערך אך כעת נמצאים בקשיים כלכליים ללא פתרון נראה לעין. תוחלת החיים גדלה מדור לדור ואנשים רבים צריכים לפרנס את עצמם לאורך זמן רב יותר בקושי גדול. על-מנת להתמודד עם הקשיים הכרוכים במצב זה, זמין על-ידי בנקים רבים למשכנתאות בישראל מוצר ייחודי – משכנתא הפוכה.

מהי משכנתא הפוכה?

למעשה, מדובר בהלוואה בגובה המהווה 20% ל-40% משווי הנכס המוגבל עד לסכום של 2 מיליון ₪, כך שעדיין הרוב המכריע של שווי הנכס יהיה זמין ליורשיך. ככל שעולה גילו של הלווה, כך עולה סכום הלוואת המשכנתא ההפוכה הזמין לו.

ראשית, יש צורך בפתיחת תיק הלוואה למשכנתא הפוכה. עלות פתיחת התיק היא כ-2% משווי הנכס. כמו כן, יש צורך להיעזר בסיוע משפטי בחתימה על המסמכים השונים הכרוכים בהלוואה. בנוסף, הלווה נושא בהוצאת שיערוך הנכס על-ידי שמאי. במהלך ההלוואה, צפויים דמי ניהול בסכום של כ-1500 ₪ המתווספים לסכום הקרן בכל שנה.

לאיזו מטרה נזדקק למשכנתא הפוכה?

המסלול זמין לבני 60 ומעלה המחזיקים בבית בבעלותם ונמצאים בקושי כלכלי וזקוקים לעוד מרחב נשימה פיננסי.

הסיכון בנטילת משכנתא הפוכה הוא בקבלת סכום בהיקף גדול וחד פעמי ולכן צריך לדעת לכלכל את הצעדים מבחינה פיננסית עם הסכום הזה שהתקבל, לאורך זמן רב ועשויה לדרוש ליווי מקצועי עוד לפני נטילת ההלוואה על-מנת לחשב נכון את צעדינו ולערוך תמהיל משכנתא שיותאם ליכולותינו הכלכליות ולצרכינו המשתנים לאורך זמן ובעלויות וריביות שנוכל לעמוד בהן.

יתרונות משכנתא הפוכה

למרות העלויות, הבירוקרטיה והאתגרים השונים, משכנתא הפוכה עשויה להיות צעד משתלם שיסייע לך להתנהל כלכלית בצורה מכובדת ומיטיבה בשנות הזהב שלך.

  • ההלוואה הינה פטורה ממיסוי ולא תפגע בזכויות לתשלומי הפנסיה או לקצבאות שונות.
  • אין שום צורך בהון עצמי, בביטוח חיים או בהוכחת יכולת החזר בהלוואה זו, מאחר ואין בה כל החזר חודשי.
  • ניתן לפרוע את ההלוואה במלואה או בחלקה בכל זמן ללא כל תשלום קנס.
  • הלוואה ללא זכות חזרה – במידה וסכום יתרת ההלוואה במועד הפירעון יהיה גבוה מרווחי מכירת הנכס, לא יידרש תשלום ההפרש על-ידי הלווה או מי ממוטביו.
  • הלווה יכול להמשיך ולגור בבית בכל תקופת ההלוואה.

מדובר בהלוואה בעלת סיכון גבוה, שכן מדובר בסכום חד-פעמי גבוה מאוד. לכן, חשוב מאוד שניעזר בתהליך זה בייעוץ מקצועי איכותי שיסייע לנו לקחת את הצעדים הנכונים ולהתנהל בתבונה.

בקרה – ייעוץ משכנתא ילוו אותך באופן צמוד בכל תהליך המשכנתא ההפוכה

הניסיון הרב שרכשו היועצים שלנו בשוק המשכנתאות מאפשר לנו לתת לך כלים רבים לניהול מיטבי של מוצרי המשכנתא השונים שלך ולקבל את הסיוע המשפטי המתאים ביותר הכרוך בפתיחת התיק, להשיג תנאים אטרקטיביים ולנהל את צעדיך בתקופת ההלוואה בצורה אחראית ובטוחה. יועצי המשכנתא שלנו יסייעו לך לעשות סדר במשכנתא שלך:

  • נערוך בדיקה מעמיקה ומקיפה בין ההצעות מבנקים ומוסדות פיננסיים אחרים ונסייע לך לערוך מיקוח יעיל לקבלת תנאי ריבית אטרקטיביים.
  • נסייע לך לערוך תמהיל משכנתא המותאם בשלמות לצרכיך ויכולותיך הייחודיים.
  • הליווי הצמוד בבחירת המסלול האופטימלי יאפשר לך לחסוך אלפי ואפילו עשרות אלפי שקלים.

לפרטים נוספים ולתיאום פגישה ניתן לפנות אלינו

בכל 15 לחודש, אנו נעדכן כאן את המדדים הבאים:

  • מדד המחירים לצרכן
  • מדד המחירים לתשומות הבנייה

מדד המחירים לצרכן

0.5%

מדד תשומות הבניה

0.1%

ריבית הפריים | ריבית בנק ישראל

6.25% | 4.75%

מעוניינים לקבל עדכונים למייל?

בשליחת המייל אתם מסכימים להרשמה לניוזלטר שלנו ומאשרים לנו לשלוח פרסומות ועדכונים. ניתן להסיר בכל רגע